Det er blevet en lang og udmattende historie omkring min klarinet og forgyldningen, som er begyndt at falde af. Jeg kontaktede producenten, Backun, for over en måned siden, og de tilbød hurtigt at skifte klapperne til sølvklapper uden beregning. Det havde jeg slet ikke forventet, og jeg syntes, at det var utrolig god service.
Siden da har der været et utal af mail frem og tilbage. Howarth (forretningen hvor klarinetten er købt) har været indblandet, men de ville ikke snakke med Backun, og derfor mente de, at de skulle have en masse penge for at skifte klapperne. Backun bekræftede utvetydigt, at jeg kun skulle betale for fragten frem og tilbage, uanset hvem der foretog udskiftningen.
Jeg endte med at sende klarinetten til Backun i Canada, og mens den er derovre får jeg at vide, at de alligevel ikke vil skifte alle klapper til sølvklapper. De vil kun udskifte de klapper, som har et problem – og selvfølgelig til rosaforgyldt, så de er magen til de andre. Men i forbindelse med mail korrespondancen, inden jeg sendte klarinetten derover, blev det sagt, at rosaforgyldningen ikke ville holde. Så egentlig følte jeg mig temmelig bondefanget. For det var jo noget af årsagen til, at jeg ofrede de mange penge på at sende den til Canada.
Desværre holdt de ved, at de ikke ville udskifte alle klapper, så nu har jeg fået den tilbage med rosaforgyldning. Ærlig talt så synes jeg, at den ser utrolig flot ud, og jeg vil også helst have den sådan – rent udseendemæssigt. Nu er jeg bare spændt på, hvor længe det holder.
Som en ekstra bonus oven på diskussionerne med Howarth og Backun, så er jeg nu endt i en diskussion med Fedex også, som jeg brugte som fragtfirma. For det første betalte jeg ekstra for, at leveringen skulle ske hurtigere, men de kom ikke og hentede klarinetten som aftalt. Chaufføren ringede og påstod, at han havde været forbi for en time siden, og der ikke var nogle hjemme. Helt sikkert løgn for jeg var hjemme hele dagen, og den eneste tid, jeg forlod huset, var da jeg var ude foran hoveddøren for at luge ukrudt. Om han så havde glemt at hente pakken eller ikke gad, fandt jeg aldrig ud af. Næste dag kom en anden chauffør og hentede pakken.
Da jeg skulle modtage klarinetten, var det samme chauffør, som første gang skulle have hentet den, der skulle levere den. Denne gang ringede han til mig, da han skulle aflevere pakken og så viste det sig, at han ikke kunne finde adressen. Det er også svært, når man er udlænding, og ens vejnavn indeholder et dansk bogstav!!! Så det endte med at jeg mødte ham i midtbyen for at modtage pakken. Dermed fandt jeg også ud af, hvorfor han ikke hentede pakken til at starte med – han havde ikke kunnet finde adressen.
Nu er mit eneste probblem, at Fedex har opkrævet told/moms for, at jeg har modtaget pakken. Men der er ingen specifikation over, hvordan de er kommet frem til beløbet (og nej, det svarer ikke til 25% af fragtprisen). Men Fedex har åbenbart en politik om, at man siger, at det skal man bare betale, og så kan man ellers kontakte SKAT. Det gjorde jeg, at de mente bestemt, at det var Fedex, der skulle rette fejlen (told/moms af 0 kr for reparation er 0 kr), men uanset hvad ville de skulle bruge noget dokumentation. Så jeg skrev en lidt sur mail til Fedex om, at jeg ikke havde fået en specifikation på, hvordan de var kommet frem til beløbet, og til det har det svaret…… (absolut ingenting). De har valgt at ignorere mig i næsten 3 uger. Som et sidste forsøg har jeg skrevet til deres kundeservice, som har bedt deres told/moms afdeling om at give mig en forklaring… det er så 3 dage siden. Det må være en meget kompliceret sag!
Jeg kan på ingen måde anbefale Fedex som fragtfirma. De kan hverken finde ud af at hente, aflevere eller afregne fragt.