Min bil var begyndt at opføre sig, som om den var blevet meget, meget, meget gammel. Jeg ville knap nok lade andre se mig køre rundt i den, for når jeg skulle accelerere, så blev jeg overhalet af bedstemor med gangstativ, og det ville jeg altså ikke finde mig i! 😉
Selvfølgelig skete det ikke hele tiden – jeg HADER periodiske fejl. Det er nok med, at jeg har problemer med, at den ikke altid kan varme. Og nej, der var ingen lysende lamper i instrumentbrættet.
Jeg ringede til værkstedet for at høre, om det var et problem, jeg kørte rundt i bilen, og hvornår de ville have tid til at se på den. Til min overraskelse kunne de se bilen ugen efter jeg ringede, og da jeg startede den og skulle afsted på værksted, så lyste motorlampen gul. Værkstedet sagde, at jeg sagtens kunne luske afsted til dem, jeg skulle bare køre stille og roligt.
Værkstedet var i øvrigt glade for, at lampen var begyndt at lyse, fordi det gjorde fejlfindingen meget lettere for dem. Desuden gjorde jeg dem opmærksom på, at ude temperaturføleren var galt på den. Den viste ca 10 grader for meget.
Dagen efter ringede værkstedet og sagde, at de havde skiftet temperaturføleren og knastakselføleren, og så var bilen god som ny. Det var nu dejligt at få bilen retur – og så kunne den pludselig accelerere igen 🙂 Et ekstra plus er, at den nu også kan varme igen.