Jeg er stadig utrolig glad for mit ASUS mesh system, men det irriterede mig grusomt, at jeg havde en næsten splinterny router fra D-Link stående, som ikke virkede efter hensigten. Derfor tog jeg mig sammen og oprettede en supportsag hos D-Link. Min umiddelbare holdning var, at jeg må have overset en indstilling, som gjorde, at Skype opkald ikke virkede. Derudover var der småting som, at connect-knappen, som skal bruges i forbindelse med L2TP forbindelsen, ikke virkede. Der skulle en genstart af routeren til, før den ville koble op.
Der gik en uges tid efter jeg havde oprettet supportsagen, før jeg hørte noget. De undskyldte mange gange den lange ventetid og ville starte fejlsøgningen. Et par dage senere kontaktede de mig og sagde, at de ikke kunne reproducere problemet med Skype. Derfor spurgte de, om det var muligt, at jeg ville sende dem min konfigurationsfil. Det gjorde jeg, og et par dage senere fik jeg at vide, at de godt kunne reproducere problemet med min konfigurationsfil.
De spurgte derfor, om de fortsat måtte bruge min konfiguration, så de kunne fejlsøge og på den baggrund lave en ny firmware version. Endnu en uge gik og så fik jeg en besked om, at de havde lavet en betaversion af firmwaren, som jeg godt måtte teste. Og nu virker det hele.
Jeg må sige, at jeg er yderst imponeret over D-Link supporten. Jeg er godt klar over, at det tog noget tid at rette, men det blev gjort. Og da det lader til, at der ikke er andre, der har meldt fejlen, så synes jeg, at det er utroligt, at de ofrer så meget tid på en enkelt kunde som mig. Jeg følte mig godt behandlet og er absolut ikke bange for at anbefale D-Link til andre, eller selv købe produkter derfra en anden gang.