Jeg er ikke typen, som er god til at sælge mine brugte varer. Jeg er ikke god til at forlange mange penge, og jeg gider ikke forhandle om prisen. Og så synes jeg ofte, at folk tror, at deres gamle ting er guld værd, hvilket jeg absolut ikke er enig i.
De få gange jeg har skullet sælge gamle Apple ting har jeg slået et smut forbi et par hjemmesider for at se, hvor jeg kunne få mest for tingene, og så var det det. Denne gang skulle jeg sælge en meget gammel iPad for et familiemedlem, og jeg forventede ikke at få mere end et par håndører for den. Hvis jeg var heldig ville jeg få 100 kr.
Jeg kommer ind i forretningen og lægger den gamle iPad på bordet. Ekspedienten bliver så imponeret over den pæne stand, iPad’en er i, at han giver mig 200 kr for den – juble. Det var absolut ikke, hvad jeg havde forventet, så jeg var helt stolt, da jeg forlod forretningen.
Jeg bliver aldrig en super sælger, men jeg ved i hvert fald, hvor jeg går hen næste gang, jeg skal sælge Apple ting.

