Vurdering af gulvskade

Forsikringssager tager åbenbart meget lang tid. For et par måneder siden fik mit trægulv inde i stuen nogle dybe ridser. Det skete i forbindelse med reparation af min stol, og derfor skulle firmaets forsikringsselskab ind over skaden. Det gik hurtigt med at få den første mail med instruktioner om, hvad jeg skulle gøre.

Jeg skulle kontakte to håndværkere og få dem til at vurdere, hvad det ville koste at få repareret skaderne. Nu har jeg ikke så meget kontakt til håndværkere, så jeg startede med at ringe til det firma, som havde lavet mit klinkegulv i køkken/alrum. De kom ud og kiggede på det, og dommen var, at ridserne var så dybe, at det ikke ville kunne laves pænt. Altså skulle jeg have et nyt gulv.

Jeg vidste ikke, hvem jeg ellers skulle kontakte. For det første hader jeg at spilde andre menneskers tid, og jeg ville egentlig bare gerne have det valgte firma til at lave opgaven. På den anden side forstår jeg godt, hvorfor forsikringen vil have to tilbud, men hvem skulle være håndværker nummer 2?

Det endte med at jeg spurgte den første håndværker, om han kendte til en anden snedker, som lavede et godt og pænt stykke arbejde, som jeg kunne spørge. Jeg var ikke interesseret i en, som ville lave noget makværk.

Den anden håndværker kom forbi, og dommen var den samme: Nyt gulv. Pyha, på sin vis er jeg glad for, at konklusionen var den samme, men på den anden side kan jeg også forudse en del arbejde i at skulle tømme stuen for møbler, når arbejdet skal laves.

Efter at have sendt de to tilbud og fire billeder til forsikringsselskabet, har jeg endelig fået besked på, at jeg kan bestille den billigste håndværker (den første), og at de betaler hele regningen. Jeg har selvfølgelig skrevet til begge håndværkere og afventer svar fra den første på, hvornår de har tid til at komme og skifte mit gulv.

I mellemtiden skal jeg finde ud af, hvordan jeg får tømt min stue. Det er altså ikke verdens nemmeste opgave, når man er ene om den.

Easter decoration